Näytetään tekstit, joissa on tunniste Deerhunter. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Deerhunter. Näytä kaikki tekstit

14. joulukuuta 2010

Joulukalenteri: Run Me Over; Still Sound; Texico Bitches; Ace of Hz; Don't Cry; Sun Was High (So Was I); If You Return; Sur la Planche

Joulukalenteridropout? Pyh. Koitetaan vielä.

Ekaksi Brooklyniin: yhden Vivian Girls -tyypin sivuproggis the Babies on juuri niin lo-fi ja garage kuin kulunut vuosikin ja iskee sävellyspuolen purkallaan oikein kovaa. Sinkku ulkona, täyspitkä alkuvuodesta.

The Babies - Run Me Over

Alkuvuodesta ilmoille tupsahtaa myös uutta Toro y Moita. Debyytti oli epätasaisuudessaankin yksi vuoden lemppareista, eikä esimaku lupaa jatkostakaan hassumpaa. Pientä särmää jää ehkä vielä kaipaamaan, mutta groove on kova.



Joulukuun alussa teki taas mieli Berliiniin – tavallistakin enemmän. Lemppariblogi No Fear of Popin ensimmäisen eventin FB-kutsuun ei millään hennonut vastata kieltävästi, mutta niin vain joutui passaamaan. Lavalla olisi ollut manchesterilainen Star Slinger, joka on ollut taas yksi niistä vuoden hehkutetuimmista jutuista. Itselleni tuotannon kolahteluaste on ollut koko ajan niinku melkein muttei ihan. Broken Social Scenen Texico Bitchesistä tehty remiksaus kuitenkin iskee kuin ne korkkarin voltit.



Ikisuosikki Ladytron ei nyt aiemminkaan ole ollut ehkä se uugein suosikki, mutta uuden sinkun sijoitus FIFA '11:n soundtrackille tuntuu vain jotenkin... Äh. Ehkä mieltä kalvaa yhä FIFA World Cup '98:ssa ollut Chumbawamba. Anywho, tuore Ace of Hz on perus, mutta hyvis.



Synttäriluukku! Kuninkaankadun mustateemaisiin pippaloihin kerääntyi kymmenisen kivaa tyyppiä, joiden kesken syötiin, juotiin, leikittiin ja jatkettiin vielä Dorikseen. Hirmuisen mukavaa oli, ehkäpä paras ikääntyminen ainakin hetkeen. Taustalla soittelin lähinnä neljännesvuosisadan ikäisiä levyjä, mutta tuoreempaa tavaraa soittolistalla edusti ainakin Deerhunter. Hyvä on. Enkä itkenyt.



Sisko teki äskettäin ensimatkansa Lontooseen ja muisti, ah, levyillä. Supersuosikki Time to Wanderin lisäksi hyllyyn kotiutui mainio Small Black. A-puolen hieno Photojournalist oli tuttu jo entisestään, mutta kääntöpuolelta paljastunut Best Coast -cover Sun Was High (And So Was I) on ollut viime aikojen suurimpia rakkauksia – musiikillisia siis. Kansi on muuten myös mitä kaunein.



Vähän turhaan tarkkaan tuotettua, Maximum Balloonin syyskuussa ilmestynyttä s/t:tä on tullut kuunneltua silloin tällöin, mutta lopulta yksi biisi on ollut ylitse muiden – eikä syytä tarvitse etsiä taas Göteborgia kauempaa: Little Dragon -feattaus If You Return kun iskee ja koukuttaa salakavalan tehokkaasti, eikä repeatia tulekaan välttää. Nice.



Lopuksi rokataan, koska niin ne vanhat sedät tekee. Pariisilainen La Femme kaahaa, surffaa ja uusiaaltoaa sydämeen aika hengästyttävällä tahdilla. Debyytti-ep Podium #1 on ulkona digitaalisena ja kymppituumana, ota haltuun.



Huomenna luvassa muuten aika isoja uutisia. Kannattaa poiketa.

30. lokakuuta 2009

Perjantai: Atlas Sound

Halloweenistä en juurikaan perusta ja Pyhäinpäiväkin menee aina vähän ohi, joten teeman mukaista musiikkia ei ole luvassa. Aika hyvää taas kuitenkin.

Viikonlopun Tampere Jazz Happening tulee sitten rahapulan vuoksi skipattua – jos ei mitään kiinnostavaa ilmaiskeikkaa satu vielä silmiin. Harmi, viimeksi oli ihan kivaa ja nytkin erityisesti uuden Round Two -levyn työstänyt Timo Lassy olisi ollut kiva nähdä.



Vaan kuunnellaanpa nyt sitten Spotifyta.

NME-suosikki Deerhunteria olen koitellut aina aika ajoin ja osa tuotannosta onkin uponnut varsin kivasti. Erityisesti Never Stops, joka on päätynyt ainakin kerran dj-settiini ja muistaakseni mahdollisesti yhdelle mixtapellekin. Keulahahmo Bradford James Coxin Atlas Sound -sooloprojektiin sen sijaan tutustuin vasta tuoreen kakkoslevyn kohdalla, joten kehuttu Let The Blind Lead Those Who Can See But Cannot Feel -esikoinen on vielä hyvin vajaalla kuuntelulla. Logos sen sijaan on jo ehtinyt iskemäänkin. Semikokeellista folkia ja samansuuntaisia elektronisia elementtejä yhdistelevä albumi uhkaa jäädä paikoin vähän taustamusiikinomaiseksi, mutta hyväksi semmoiseksi siis kuitenkin.



Onneksi yksi aivan uskomaton biisi levyltä löytyy. Animal Collectiven Panda Bearin kanssa vedetty Walkabout on yksi tämän hetken ehdottomimmista raidoista. Ihan täydellinen.



Huomiselle luvassa sitten yksi toinen tuore soolouralle lähteneen tyypin julkaisu, jota voisi tässä taas seuraavaksi tyyppaillakin.

// Atlas Sound MySpacessa
// Logos -albumi Spotifyssa
// Timo Lassy MySpacessa
// Round Two -albumi Spotifyssa