Näytetään tekstit, joissa on tunniste Lo-Fi-Fnk. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Lo-Fi-Fnk. Näytä kaikki tekstit

1. joulukuuta 2010

Joulukalenteri: Heaven's on Fire

Laiskistunutta blogitahtia voisi herätellä meemin avulla. Joulukalentereita tarjoaa sivusto jos toinenkin, mutta täällä jotain vähän erilaista – kahdeskymmenesneljäs postaus konseptin sitten lopulta paljastakoon.

The Radio Deptin, Heaven's on Firen ja Lo-Fi-Fnkin ylivertaisuutta on tullut hehkutettua 'Sparksissa kerta toisensa jälkeen, eikä pyhä kolminaisuus tuoreehkon remiksauksen muodossa olekaan lopulta yhtään hassumpi. Ykkösluukuksi sitäpaitsi luontevin poiminta.

Tästä lähtee!



Huomenna Helsinkiin juttelemaan taas jänniä. Huih.

14. syyskuuta 2010

Tiistai: When I Come Home ja Sleepless

Iltapäivän musertuneesta olosta ja toivottavasti ainoasta sairaslomapäivästä voisi yrittää kirjoittaa pidempäänkin, mutta ehkä säästän ne huomisen terapiaan. Sitä vastoin voisin muistuttaa – ainakin itselleni – kirjoittavani musiikkiblogia ja poimia pitkästä aikaa esiin hyvää uutta musiikkia. Uusvanhoilta suosikeilta, vieläpä.

The Drumsin alkukesän s/t on ollut arvattavan tiheässä kuuntelussa, mutta kun Spotify-versiossa ei When I Come Home -bonusraitaa ole mukana, tuli se kuultua tänään ihan ensimmäistä kertaa. Parempi myöhään. Kivan huoleton biisi, vaikuteakselilla taas ripauksen verran enemmän siellä the Beach Boysin puolella – ja ladattavissa vapaasti RCRD LBL:istä.



Ruotsi-rakkaudellekin on tilaa. Suosikkilafka Moshi Moshi julkaisee 'Sparks-lemppari Lo-Fi-Fnk:in uuden Sleepless-biisin syyskuun 20. päivä. Saksofoniriffi on melkein taannoisten Euroviisujen tasoa ja meno muutenkin sopivan hölmö. Vähän hakee, mutta useamman kuuntelun jälkeen mieli on ainakin biisin keston ajan hyvä.



Jälkimmäisen voisi lisäillä ehkä muistilistalle ensi viikon Hang the DJ!:tä varten. Jotain molemmilta yhtyeiltä on joka tapauksessa pakko soitella.

{ In short: New songs from favourite bands undo the tuesday blues. Love the Drums, love Lo-Fi-Fnk – as always. }

// The Drums MySpacessa
// Lo-Fi-Fnk MySpacessa

13. kesäkuuta 2010

Sunnuntai: Mr. Little Jeans

Vaikka kuudelta illalla onkin vielä pyjamanhousut jalassa, ei päivä ole mennyt ihan hukkaankaan. Useamman tunnin pyörittelyn jälkeen Inkkarijulkka on löytänyt muotonsa ja siitä tuleekin ehkä aika kiva. Ainakin omasta mielestäni.

Työstön taustamusiikiksi löytyi sitä paitsi jotain aika mainiota. Lempparilafka Neon Gold julkaisi menneellä viikolla lontoolaisen Mr. Little Jeansin kolmen biisin Angel-ep:n, jota ei valitettavasti vielä streamattavana löydy – mutta MySpacen perusteella materiaali on iskenyt. Kovaa.



Kovin 60-lukulainen henki musiikin lisäksi visuaalisuudessa puree. Helppoa, viimeisteltyä – aika radioystävällistä, mutta silti sopivan tuoretta. Hyvän mielen musiikkia.

--

Day 26 - A song that you can play on an instrument
Lo-Fi-Fnk - Want U


Siihen nähden, että olen melko musiikillisesta (musikaalisesta? voiko se olla oikein?) kodista lähtöisin ja olen itsekin biisejä väsäillyt vuosikymmenen verran, on tavallaan vähän surullista, etten osaa soittaa yhtään mitään. Muutamat soinnut toki koskettimilla taipuvat ja yhden sormen melodioita tapailen tuon tuosta, mutta oikeaa soittotaitoa en omaa. Ja se jos mikä harmittaa.

Onneksi yhden sormen melodioilla on tehty aika monta aika hyvää biisiäkin. Niistä yhden synariffin olen jopa vaivautunut muistiin pistämään – ja lähes poikkeuksetta on Lo-Fi-Fnk:in Want U:n sahaliidi aina pakko näppäillä kun koskettimien viereen päätyy.



Edelleen niin hiton täydellinen biisi. Ai-ai.

--

// Mr. Little Jeans MySpacessa

10. huhtikuuta 2010

Lauantai: Marchin' in

Suuntaan yllätysillanviettoon kohti Amuria, joten lauantaipostaus tulee vähän tiiviimpään muotoon kuin olin ajatellut.

Olen viime aikoina kuunnellut hirmuisen paljon taas jo aiemmin jakamaani Lo-Fi-Fnkia. Ruotsalaisvitjan uusi albumi on jo tekosillaan ja ensimmäinen biisi, Marchin' in tuli ulos alkuvuodesta. Hyvältä kuulostaa.



Napataan kakkosraidaksi vielä vanhempi suosikki. Change Channel toimii yhä ihan mielettömän hyvin.



Jee jee.

// Lo-Fi-Fnk MySpacessa

19. heinäkuuta 2009

Sunnuntai: Lo-Fi-Fnk

Elämä tuntuu paikoin aika paskalta, mutta parhaalla biisillä saa kelkkaa käännettyä edes vähäsen. Tällä hetkellä se on Lo-Fi-Fnk:in Want U Kitsunén viimevuotiselta kokoelmalta. Ruotsalaiskaksikolta löytyy useampi muukin erinomainen biisi.



Aika täydellinen.

// Lo-Fi-Fnk MySpacessa